Tudi letos smo na današnji dan, na tretji petek v novembru, obeležili Dan slovenske hrane in spremljajoči Tradicionalni slovenski zajtrk (TSZ). Slogan letošnjega TSZ je: »Zajtrk z mlekom – super dan!«.
Pravijo, da se po jutru dan pozna, po zajtrku pa jutro.
Dan smo na šoli začeli z glasbo in s petjem. Učenci so ob prihodu v šolo zbrali v večnamenskem prostoru. Zapeli so pesem Leti moja čebel’ca. Na kitari sta jih spremljala Brina Cek in Teo Renko.
Sledil je kratek uvodni nagovor, v katerem je bil izpostavljen pomen vsakodnevnega in polnovrednega zajtrka. Z njim si (tako otroci kot odrasli) že zjutraj zagotovimo dobršni del energije za dnevne aktivnosti in učenje.
Predvsem razvijajoči se otroški možgani so še posebej občutljivi na pomanjkanje energije. Vsakodneven, zdrav in uravnotežen zajtrk pripomore k boljšim miselnim zmožnostim, kar se pokaže predvsem pri učenju in drugih dejavnostih, ki zahtevajo zbranost, spomin in reševanje miselnih nalog.
Ob spremljavi harmonike, na katero je zaigrala Klara Miše, so učenci zapeli še pesem Čebelar. Nato so bili učenci vabljeni k zajtrku, saj prazna vreča ne stoji pokonci.
Danes so kuharice učencem pripravile črni kruh, maslo, med, mleko in jabolko. Ob tej priložnosti se zahvaljujem vsem donatorjem, ki ste za TSZ prispevali med:
– Sandi Jagodnik, Podgrad,
– Jože Boštjančič, Zalči,
– Aleksander Primc, Starod,
– Ivan Šajina, Podbeže,
– Branko Butinar, Račice,
– Branko Kablar, Podgrad,
– Dušan Zidar, Podgrad,
– Dolores in Marjan Čuš, Podbeže,
mleko:
– Frane Barba, Podbeže,
in jabolka:
– kmetija Miše, Sabonje.
Po zajtrku so sledile delavnice, na katerih so učenci bolje spoznali hranljivo, belo tekočino – mleko. Učenci prvega triletja so se seznanili, kaj je mleko in od kod prihaja, zakaj ga radi pijemo, kako pride mleko do skodelice na mizi in zakaj je zajtrk eden najpomembnejših obrokov v dnevu. Če zajtrka ne bi bilo, bi se učili s prazno glavo, je nekoč izjavila Eva Kranjc.
Učenci drugega triletja so preko pesmi Mleko, ki jo je napisal Andrej Rozman Roza, spoznali lastnosti mleka in podrobneje preučili od kod prihaja mleko. V nadaljevanju so ponovili, zakaj je zajtrk pomemben obrok dneva. Učenci 4. in 5. razreda so nadaljevali s tematsko obarvanim dnevom, v katerem so bolje spoznali mleko in mlečne izdelke.
Učenci tretjega triletja so spoznali fizikalno-kemijske lastnosti mleka, kako ga pridelujemo in predelujemo, kako vpliva na naše telo in kaj je laktozna intoleranca, katere vrste oz. tipe mleka poznamo in ali je rastlinsko mleko res mleko.
Razrednikom in učiteljem se zahvaljujeva, da ste najini idejni zasnovi uresničili.
Učenci, zajtrkujte kot kralji in kraljice, kosite kot meščani in večerjajte kot berači.
Lep dan vam želiva,
Damjana Kinkela in Vesna Babnik